לשיחת ייעוץ

זכויות האישה בגירושין

עומדת בפני גירושין או פרידה? חשוב שתכירי את הזכויות שמגיעות לך בכדי שתוכלי להתנהל בצורה חכמה ויעילה ולצאת לדרך חדשה. בטקסט הקצר שלפנייך נסביר לך בהרחבה על זכויות נשים בגירושין, על חשיבות הייעוץ המשפטי ועל הגישה הייחודית של משרדנו.

כמובן שאת גם מוזמנת ליצור איתנו קשר בהקדם. למשרד עורכי דין אמיר זבולון ניסיון של קרוב ל-20 שנה בניהול תיקי גירושין ופרידה. כולל תיקים מורכבים ביותר או מאתגרים במיוחד. אגב, עם ניסיון של יותר משני עשורים אנחנו יכולים לומר לך כבר עכשיו שבכל הנוגע לפנייה לעורך דין בגירושין/בפרידה, הביטוי "יפה שעה אחת קודם" הוא אנדרסטיימנט.

מייסד המשרד, עורך הדין אמיר זבולון, ביחד עם הצוות המוביל שלנו, יסייעו לך לקחת את השליטה על חייך בידייך. נעזור לך לשמור על טובת ילדייך, לקבל באופן הוגן את חלקך ברכוש ולהתקדם הלאה אל "היום שאחרי".

שימי לב שזכויות נשים בגירושין השתנו מאד בשנים האחרונות. המגמה בישראל (ובעולם) הולכת לכיוון של שוויון כאשר יותר ויותר החלטות מתקבלות בהתאם לנסיבות ופחות מתוך משקפיים מגדריות "חד ממדיות". הפסיקה מתעדכנת תדיר, משתנה כל הזמן והשירות המשפטי חייב להיות עם היד על הדופק.

הילדים – אחריות הורית וזמני שהות

הילדים הם כמובן הדבר הראשון במעלה עבורך. כיום ברירת המחדל לגבי חלוקת זמני השהות של הילדים, מה שהיה קרוי בעבר "הסדרי ראיה", היא איזון ושוויון (בעבר "משמורת משותפת").

ככל שההורים גרים בסמיכות זה לזו, ככל שהם מסוגלים לעמוד בזה כלכלית ובמידה שהם יכולים לקיים דיאלוג בוגר והגון, יש לחתור לקביעת זמני שהות שווים שהמאפיינים שלהם הם:

  1. הילדים שוהים במחיצת הוריהם באופן שווה.
  2. בכל אחד מהבתים יש לילדים חדר ומקום.
  3. ההורים גרים בסמיכות אחד לשני, למוסדות החינוך ולמסגרות הנוספות.
  4. ההורים מסוגלים לקיים תקשורת בריאה בשביל ילדיהם.

מה קורה עם ילדים קטנים מאד? על פי רוב כשמדובר על ילדים בגילאים רכים, חלוקת זמני השהות תטה באופן טבעי, יחסית, לטובת האם. עם זאת, בניגוד לעבר כאשר קו הגבול הועמד על גיל 6, כיום יש שוויון גם בגילאים מוקדמים יותר.

מה קורה אם אי אפשר לחלק את זמני השהות באופן שווה? דרך המלך היא אמנם חלוקה שווה של זמני שהות אך כמובן שיש מצבים שבהם הדבר לא אפשרי ואין מנוס מקביעת "הורה משמורן" והורה שרואה את ילדיו בתדירות כזו או אחרת. בד"כ על בסיס מפתח של פעם-פעמיים בשבוע, כל סופ"ש שני וחגים לסירוגין.

מזונות ילדים

החובה לתשלום המזונות מוטלת באופן כמעט מלא על האב אם כי יש בשנים האחרונות שינוי מגמה מהותי בנושא. קביעת המזונות נעשית על פי היכולות הכלכליות והצרכים של הילדים הספציפיים. אין "מחשבון מזונות ילדים" אחיד וגנרי.

בנוסף חשוב שתדעי שגם לחלוקת זמני השהות יש השפעה על מזונות הילדים. ככל שזמני השהות שווים יותר, וככל שהאב נושא בתשלומים שקשורים לילדים כשהם אצלו, כך מופחתים דמי המזונות שמועברים ממנו לאישה. אם בני הזוג הינם בעלי מקורות הכנסה זהים יחסית, הילדים שוהים עמם שווה בשווה והם מעל לגיל 6, ייתכן שלא ייקבעו מזונות כלל.

חלוקת הרכוש

החוק בישראל קובע שהרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים יחולק שווה בשווה בין הצדדים בפרידה או בגירושין. נכסים שאינם נכללים במשוואה הזו הם נכסים שהוסכם עליהם אחרת בהסכם ממון, נכסים מלפני החתונה (כמו למשל דירה), ירושות ומתנות.

נדגיש שגם נכסים "חיצוניים" ואפילו נכסים שהוסכם עליהם בהסכם ממון יכולים בכל זאת להיות מחולקים בגירושין/בפרידה, וזאת בהתאם לנסיבות.

הדוגמה הקלאסית היא דירת מגורים שאחד מהצדדים הגיע עמה לחופה אבל מתחלקת בגירושין בשל נישואין של עשרות שנים. כך גם תיתכן במקרים מסוימים חלוקה בלתי שוויוניות בין הצדדים בנסיבות כמו העדר קיצוני של תרומה למשפחה, חובות שנצברו ללא ידיעת הצד השני וכדומה.

הנושאים הללו הם מורכבים ביותר, משתנים מאד ותלויים בנסיבות. הניתוח הנכון של המקרה הספציפי ישוקף לך רק לאחר קבלת ייעוץ משפטי פרטני.

אלימות?

הליכי גירושין או פרידה לא נולדים בחלל הריק ולעתים קרובות הם מהווים סוג של נקודת שיא למשברים רבים שהלכו והתגבשו לאורך הזמן. לצערנו, לא מעט נשים חוות אלימות כלפיהן בהליך הגירושין שיכולה ללבוש צורות שונות. בין אם אלימות פיסית ממש ובין אם אלימות מילולית, התנהגותית ואפילו אלימות כלכלית.

אל תתעלמי ואל תגידי "לא נורא, עוד מעט מתגרשים". במשרד עורכי דין אמיר זבולון נעמוד לצדך ונציג בפנייך לא מעט כלים משפטיים אפקטיביים שיוכלו להגן עלייך ועל ילדייך.

החל מליווי בהגשת תלונה למשטרה וכלה בבקשה להוצאת צווי הגנה והרחקה. כולל צווי חירום בלוחות זמנים מקוצרים ביותר. שימי לב שישנם גם סעדים משפטיים שיכולים להגן עלייך באלימות כלכלית כמו תביעה לקבלת מזונות אישה או צווים למניעת הברחת נכסים וכדומה.

בקיצור, את לא לבד.

כיצד מתמודדים עם סרבנות גט?

נשים בפני גירושין חוששות לעתים מסרבנות גט. מצב לא נעים שהוא גם פגיעה בזכות הבסיסית ביותר של האדם, הזכות לחירות. יחד עם זאת יש פתרונות משפטיים לבעיה זו, להלן העיקריים בהם:

  • תביעה למזונות אישה: חיוב חודשי של מזונות אישה מהווה עבור רבים מסרבני הגט, תמריץ לחזור בהם מסירובם, על מנת להשתחרר מתשלום זה.
  • סנקציות נגד הבעל: בית הדין הרבני מוסמך לנקוט בסנקציות שונות כלפי הבעל הסרבן. מדובר בין היתר בעיקול חשבון בנק, איסור על החזקת רישיון נהיגה וצו עיכוב יציאה מן הארץ. במקרים רבים, נקיטת אחת או יותר מן הפעולות הללו, מביאה את הבעל לסגת מסירובו ולשתף פעולה במתן גט.
  • הגשת תביעת נזיקין: ניתן להגיש כיום תביעת נזיקין בגין סרבנות גט, במסגרתה נפסק לאישה פיצוי כספי בשל הנזקים שנגרמו לה בשל סרבנותו של הבעל למתן גט. לעיתים קרובות, אין צורך בהגשת תביעה הלכה למעשה, אלא די בכך שעורך הדין המייצג את האישה, מיידע את הבעל בדבר הכוונה להגיש תביעה כזו כאמור. בשל ההשלכות הכלכליות של תביעת פיצויים שכזו, מהווה הדבר במקרים רבים תמריץ לבעל למתן גט.

מזונות אישה

נשים רבות לא מודעות לזכות שלהן למזונות אישה וזוהי זכות חשובה ומרכזית בגירושין. המשפט העברי קובע שחלה על הבעל חובה לדאוג לצרכי אשתו בכל תקופת הנישואים, ושהחובה זו באה לסיומה רק עם קבלת הגט.

המשמעות היא שהאישה רשאית להגיש תביעה למזונות אישה, במסגרתה יטיל בית המשפט סכום חודשי אותו יידרש הבעל לשלם לאישה, כל עוד הם נשואים. גובה המזונות ייקבע בהתאם לצרכיה של האישה, לרמת החיים אליה הורגלה וליכולתו הכלכלית של הבעל.

האם כל אישה זכאית למזונות? לא בהכרח. ישנם מצבים שבהם תביעת מזונות אישה תידחה כמו לדוגמה כאשר האישה עזבה את הבית לאחר שבגדה בבעלה והיא גרה כעת עם בן זוגה החדש, או שהאישה מתפרנסת היטב בעצמה והגירושין נבעו בעיקר ממנה. אלו רק דוגמאות בודדות למקרים רבים נוספים שיכולים להצדיק דחייה כאמור. התשובה לשאלה האם את זכאית למזונות אישה תלויה במצב הספציפי שלך ויש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.

פנייה לייעוץ משפטי

מן האמור לעיל אנו למדים כי זכויות האישה בגירושין הן רבות, ומגינות על מעמדה הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית. המודעות לזכויות מקנה ביטחון ומפיגה רבים מן החששות. יחד עם זאת, צריך להבין שמיצוי הזכויות במלואן דורש פנייה לייצוג משפטי של עורך דין המתמחה בדיני משפחה ובהליכי גירושין.

עורך הדין יבחן את נסיבות המקרה, יהיה קשוב לרצונותיה של הלקוחה ובהתאם לאלו, יבנה את האסטרטגיה המתאימה לניהול התיק. זו חייבת להיות מתוכננת בקפידה, על מנת להבטיח כי זכויותיה של האישה בגירושין יישמרו בצורה הטובה ביותר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות התקשרו: 

או כתבו לנו מייל ונחזור אליכם

קראו מידע נוסף בנושא זכויות האישה בגירושין

חלוקת זמני שהות נוגעת להחלטות בקשר לילדים שהוריהם החליטו להיפרד או להתגרש. המושג "חלוקת זמני שהות" מחליף בשנים האחרונות את המונחים הידועים "משמורת" ו"הסדרי ראיה". על פי החוק בישראל, חלוקת...

עומדים בפני הליך גירושין? חשוב להכיר: מזונות אישה, חיוב המוטל על הבעל, לספק את צרכיה של אשתו, כל עוד טרם ניתן הגט. לסוגיה זו משמעות כלכלית ענפה על שני בני...

החוק בישראל קובע שחלוקת זמני השהות עם הילדים לאחר גירושין או פרידה, תיעשה בהסכמה בין הוריהם (כמו הסכם גירושין), ובהעדר הסכמה על ידי בית המשפט. דרך המלך לקביעת זמני שהות,...

חישוב דמי מזונות הוא אחת מהסוגיות שמעסיקות יותר מכל הורים לפני גירושין. בין אם מצדו של האב שחושש שהמזונות ימנעו ממנו להתקיים בכבוד ובין אם מצד האם שמרגישה שסכום נמוך...

המזונות גבוהים ואתה קורס כלכלית? הגרוש מבקש להפחית את המזונות הנמוכים ממילא? בין אם אתם בצד שמקבל את המזונות ובין אם אתם אלו שנושאים בהם, הפחתת מזונות היא אפשרית אבל...

האם ילד שמסרב להיפגש עם אביו או אמו לאחר הגירושין יכול להיות מוגדר בתור "בן מורד" והאם ההגדרה הזו תהיה עילה להפחית/לבטל את המזונות? האם אפשר לחייב מפגשים בין הצדדים...

הסכם ידועים בציבור מומלץ בחום לערוך אצל עו"ד העוסק בתחום דיני המשפחה או גישור גירושין. לאופן ניסוח ההסכם חשיבות רבה ומונעת ברוב המקרים התדיינויות ומחלוקות משפטיות מיותרות. ידועים בציבור מוכרים...

השיעור הגבוה של אחוז הגירושין, מביא כיום זוגות רבים לחתום על הסכם ממון לפני נישואין. זאת במטרה כדי למנוע הליך גירושין קשה ומורכב, היה ויחליטו להיפרד בעתיד. נכון, זוג מאוהב...

בעידן של ימינו, זוגות רבים בוחרים לערוך הסכם ממון לאחר שנישאו, על מנת להבטיח כי במקרה של גירושין, לא תיווצרנה בין בני הזוג, מחלוקת כספית אודות חלוקת הרכוש. הסכם ממון...

שירותי המשרד הנוספים

צרו קשר

הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית, ללא כל התחייבות.

דילוג לתוכן